Documente necesare in relatia cu angajatii – contractul de munca si adeverintele

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In relatia cu angajatii exista cateva documente importante de care orice firma are nevoie.

In primul rand avem contractul de munca care se semneaza la angajare si apoi ulterior, mai multe tipuri de adeverinte necesare in diferite scopuri.

Multe entitati, chiar si dintre cele mai mari intocmesc manual contractele de munca, si la fel si adeverintele ceea ce implica anumite riscuri dar si timp suplimentar.

In modulul de salarizare al aplicatiei Smart Bill Conta exista posibilitatea sa le generezi automat, pe baza datelor introduse in aplicatie. Astfel, o data definit un angajat in aplicatie, nu va mai trebui sa reiei reintroducerea datelor care il privesc si in contractul de munca.

Pentru aceasta trebuie sa intri in modulul de Salarizare:

Apoi trebuie sa definesti angajatii, cu datele lor personale si contractuale:

Dupa ce aceste date au fost introduse, la salvare, poti genera automat contractul de munca in format word, contract care este intocmit intr-un format standard, precompletat cu datele introduse de tine in aplicatie. Acesta poate fi modificat si adaptat acolo unde este necesar.

Ce mai trebuie sa stii despre contractul de munca?

  • Exista un model – cadru al contractului individual de munca, aprobat prin Ordinul nr. 64 din 28 februarie 2003 cu modificarile ulterioare;
  • Este interzisa primirea la munca a unei persoane fara incheierea contractului individual de munca in forma scrisa, cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii.
  • Obligația de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului.
  • Angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.
  • Angajatorul este obligat sa pastreze la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc.

Adeverinte

O data ce contractul de munca a fost incheiat, angajatii au dreptul sa solicite de la angajator eliberarea de adeverinte care sa ateste calitatea de salariat precum si alte informatii.

Iata ce tipuri de adeverinte se pot genera din Smart Bill Conta

1.Adeverinta de salariat:

2.Adeverinta de venit pe ultimele 12 luni:

3.Adeverinta de venit pentru banca:

4.Adeverinta pentru medic:

Toate aceste adeverinte se exporta in format word direct din aplicatie si pot fi completate/modificate in functie de cerintele specifice. Pot fi generate de orice ai acces la internet, aplicatia fiind gazduita in cloud.

Ce mai trebuie sa stii despre adeverinte?

  • Codul Muncii la art. 40 alin. h) prevede ca angajatorul are obligatia să elibereze, la cerere, toate documentele care atestă calitatea de salariat a solicitantului;
  • Potrivit art. 7 al Hotararii nr. 905 din 14 decembrie 2017 privind registrul general de evidență a salariaților, la încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația să îi elibereze acestuia o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, precum și un extras din registru. De asemenea, la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării. Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a acestor obligatii.

Articole similare

Comentariul tau aici